Please use this identifier to cite or link to this item: http://ridi.ibict.br/handle/123456789/30
metadata.dc.type: Artigo
Title: Educação da Sensibilidade - informação em arte e tecnologias para inclusão social
Other Titles: Education of sensitiveness - information on art and technologies for social inclusion
metadata.dc.creator: Pinheiro, Lena Vânia Ribeiro
Abstract: Discute-se o potencial da informação em arte, educação pela arte, educação da sensibilidade, competência informacional e tecnologias de informação e comunicação (TICs), embasada nas idéias e conceitos de Fisher (necessidade da arte), de Read (educação pela arte e educação da sensibilidade) e de Silva (consciência). São considerados a sociedade da informação, as políticas públicas e o papel de museus e bibliotecas de arte neste processo. É preciso reconhecer que a convergência dos componentes estudados pode conduzir à inclusão social.
Abstract: This paper discusses about resourcefulness of information on Art, Education through Art, education of sensitiveness, informational competency and technologies of information and communication (TICs), based on Fisher’s ideas and concepts (need of Art), Read’s (education through Art and education of sensitiveness), and Silva’s (consciousness). Information society, public policies, and the role of Art museums and libraries are taken into consideration in this process. It is necessary to have in mind that convergence of the components studied can lead to social inclusion.
Keywords: Inclusão social
Informação em arte
Educação pela arte
Educação da sensibilidade
Competência em informação
Tecnologia da informação
Sociedade da informação
Publisher: Ibict
Citation: Inclusão Social, v. 1,n.1, 2005, p.51-55
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
URI: http://ridi.ibict.br/handle/123456789/30
Issue Date: 2005
Appears in Collections:Artigos em Revistas publicadas no Brasil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IS2005Pinheiro.pdf83,16 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright