Please use this identifier to cite or link to this item: http://ridi.ibict.br/handle/123456789/216
metadata.dc.type: Artigo
Title: Informação e educação: parceria para inclusão social [opinion paper]
Other Titles: Information and education: partnership to social inclusion [opinion paper]
metadata.dc.creator: Freire, Isa Maria
Abstract: Apresenta um quadro teórico para reflexão sobre as relações entre informação e educação na formulação de políticas públicas para inclusão social. Discorre sobre o valor da informação na sociedade contemporânea, o cenário político e cultural de emergência da ciência da informação e as competências em informação e em educação. Propõe a parceria entre informação e educação, de modo a desenvolver competências para o ensino, em professores, e para aprendizagem, nos alunos. [en] This paper presents a theoretical approach to reflection on the relationships that exist among information and education in the process of formulating public policies for social inclusion. The value of information in modern society is discussed, as well as the political and cultural scenario for the emergence of Information Science and the required competencies in information and education. A partnership between information and education is proposed, aiming at the development of teaching competencies for the teachers, and learning competencies for the students.
Keywords: Inclusão social
Políticas públicas
Competência em informação
Competência em educação
Ciência da Informação
Educação
Publisher: Ibict
Citation: Inclusão Social, v. 2, n. 2, 2007. p.142-145
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
URI: http://ridi.ibict.br/handle/123456789/216
Issue Date: 2007
Appears in Collections:Artigos em Revistas publicadas no Brasil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FreireIS2007.pdf89,83 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright